Several reasons why I can’t married early..




Ha3 zaman sekarang kira ramai juga yang berlumba – lumba untuk berkahwin awal..Bagi aku bagus la sebab elak zina.Kan zaman sekarang pergaulan yang bebas membawa kepada zina pastu buang anak. Macam yang kita selalu baca dan dengar di akhbar – akhbar dan juga berita. Namun, yela kawen awal pastu muda mentah masih tak tahu asam garam hidup di dunia ni tetiba kena jaga laki, kena jaga bini.Tu yang sebab kahwin awal, janda/duda awal. Tapi tu kira dah macam jodoh dia la juga. Aku tak de la cakap semua orang yang kahwin muda akan bercerai. Tapi mostly memang macam tu. After kahwin baru sedar yang pasangan kita sebenarnya tak sesuai. Last – last jalan penyelesaian adalah penceraian. Kalau cerai tak de anak bagus lah tapi kalau dah beranak pinak memang sakit la..
Eh aku ni melalut aje okay..padahal sebenarnya aku nak cerita la kenapa la aku ni bukan jenis yang patut berkahwin awal walaupun aku dah ambil kursus pra perkahwinan 5 tahun yang lalu…Ha rse macam baru semalam je aku g kursus tersebut.Toing!!!
Oh nak tahu kenapa aku tetiba emo cerita pasal ni? Hurm sebab kecoh pasal budak perempuan yang kahwin dengan laki korea tu. Apalah sangat wei. Budak tu pandai kot. Kalau aku pandai pun mestilah orang korea pun pandang aku.Aku ni hanyalah pelajar siswazah kos plak ntah pape kan?? Actually dorg dah kawen setahun yang lepas pn..Ha after raya kot dorg kawen. Skang dorg kt korea budak perempuan tu tengah exchange student kt Sungdae wei!!Tempat yang aku nk further study sosiologi!!Pastu kawan2 pun stok kawen dengan orang foreigner kan..Memang tak boleh blah… Siot wei!! Ha pedulikan dia, ni sekarang nak cerita pasal aku la.Pasal apa? Pasal kenapa aku tak boleh berkahwin in this exact age..
Umur aku dh nak masuk 26 okay tahun ni but still aku masih student, no working experience pastu result exam semua hampeh – hampeh je..nasib la master ni aku cam jadi pandai sikit..Sikit jela.
Bagi aku antara sebab utama aku tak boleh kawen sekarang (walaupun dah layak bebenor ) adalah kerana makan pakai pun mak bapak tanggung. Ha kos sara hidup aku dari sekolah asrama dulu smpai master ni pun aku masih guna duit mak ayah aku. Nak kena bayar balik tu separuh dari hidup aku. Kalau aku kahwin nanti dahlah pakai duit dorg sebab aku tak kerja lagi (okay ngarut) pastu aku kena bayar balik hutang – hutang aku semua. Barulah boleh hidup dengan lega..Lega ke?
Pastu aku ni jenis yang sensitive..kan pastu hari – hari nak kol mak..Mampu aku nak kahwin and tinggal jejauh (korea esp)..Tak dapat aku bayangkan budak tu kawen umur 21/22 tahun..menangis aku wei sebab time tu ak still tengah belajar degree lagi..Okay sila pitam..
And still aku malas nk memasak untuk orang lain sebab bak kata adik aku kalau aku memasak mesti pening kepala..Memang pun.Rasa macam nak muntah semua..
Memandangkan aku tak ada abang dalam kehidupan aku ni sebab adik beradik aku semua perempuan maka aku memang awkward giler dengan lelaki except ayah aku la..pastu aku memang suka macam layan budak laki ala – ala mak tiri gitu. Kasar je. Yela sebab memang tak biasa. Takkan la aku nak menggedik dengan dorang plak. Tak tahu la aku mcm mana aku nk layan dorg..
Tapi yang paling tak boleh blah alas an aku adalah…aku mana ad bf semua. Aku tak pandai ambik hati lelaki ni.Lantak hang la. Aku tak faham perasaan dorg. Yela kalau dah tak ad jodoh aku tak kahwin nk buat camner..Aku jaga la mak ayah aku sampai aku tua..well2…kan..hidup2…

p/s: it’s life.just bear with it…meow..ha sepupu ak y umo 21 pn dh nk kawen Sep ni.Untunglah kawen kawan sekolah..Aku?

Comments

Popular Posts